Ondřej Vrbík - IN ARTE VOLUPTAS

vloženo: 11.06.2018           komentářů: 0

12. červen—28. červen 2018

vernisáž: 12. červen 2018, 18:00

výstava: 12. - 28. června 2018

umělec: Ondřej Vrbík

Ondřej Vrbík (*1980 Přerov) absolvoval v Praze na ČVUT fakultu architektury. Věnuje se v současnosti především malbě, ale také grafice a Land-artu - dříve i fotografii. Ve své tvorbě je ovlivněn Street-artem, Pop-artem a moderními přístupy. Obdivuje japonskou kaligrafii. Vystavoval na Moravě (Brno, Zlín, Lipník n/B) a v Čechách (Jindřichův Hradec) ale také v Hamburku, kde pracoval jako architekt. V současnosti působí v Lipníku nad Bečvou.

Výstava slovy autora:

„Výstava obrazů v olomoucké Galerii U Mloka zahrnuje větší část mé tvorby za posledních pět let. Dříve jsem se věnoval fotografii – dnes mi ovšem fotografie připadá, v porovnání s malbou, jako příliš jednoduchá disciplína. Pokaždé když stojím před prázdným plátnem či deskou, hledám v sobě sílu a kuráž položit první tah štětce či první linii barevným sprejem. Po obezřetném začátku – prvních tazích – se většinou dostaví zvláštní opojení a pracovní tempo prudce graduje. Některé obrazy vidím živě před očima a jen nechávám své ruce zhmotňovat vize uvnitř mé hlavy. Takové obrazy jsem schopen stvořit prakticky na jeden zátah, během několika málo hodin. Na druhou stranu s jinými obrazy bojuji i několik měsíců. Občas se mi stane, že se původní vize změní v průběhu tvorby ve vztahu s náhodnými barevnými souvislostmi, které vznikají na plátně/desce. Je to opravdu zajímavý proces - neustálá interakce mezi viděným polotovarem na plátně a konkrétní vizí. Oba subjekty se vzájemně ovlivňují a přetváří až do chvíle, kdy se dostanou do rovnováhy – v tento moment považuji každý obraz za dokončený. Tvořím především abstraktní obrazy. Abstrakce mi totiž ponechává naprosto volný a svobodný prostor a svoboda je právě to, čeho si vážím ve svém životě nejvíce. Vždy se snažím dostat do každého díla i duchovní rozměr, což není vůbec jednoduché. Snad jsou mé snové krajiny srozumitelné i pro běžného diváka. Přeji vám příjemný kulturní zážitek.“

autor: Galerie U Mloka

24.08.2018

„Umělce“ si převzala státní policie
Dnes před pátou hodinou ranní spatřila pracovnice Městského kamerového dohlížecího systému dvě osoby, které se pohybují na třídě Svobody u bankovního institutu a zde jedna z nich kreslí fixou na světelný reklamní panel. Na místo byli ihned vysláni strážníci, kteří dvojici zastihli v ulici Havlíčkova. Zde se devatenáctiletý mladík ke svému jednání přiznal. Pro podezření ze spáchání trestného činu byla na místo přivolána hlídka Policie ČR, která si mladíka převzala k dalšímu řešení.

23.08.2018

Auto není trezor
Včera k večeru zjistila hlídka při kontrolní činnosti na ulici Legionářská zaparkované vozidlo Škoda Rapid, které má stažené okénko. Vzhledem k tomu, že se ani po několika minutách k vozidlu nedostavil jeho majitel, kontaktovali strážníci operační středisko. Přes informační systém se podařilo kontaktovat majitele vozidla, který se následně na místo dostavil. Kontrolou bylo zjištěno, že z vozidla nic nechybí a ke stažení okénka došlo vinou závady na stahovacím mechanismu. Od začátku letošního roku strážníci řešili téměř dvě desítky obdobných případů.

23.08.2018

Netopýrovi se nechtělo z restaurace
Ve čtvrtek 23.8.2018 po čtvrté hodině odpolední přijalo Operační středisko Městské policie Olomouc telefonické oznámení, že do restaurace v ulici Švédská vletěl netopýr a nedaří se mu prostory opustit. Poté co přijali strážníci na místo, podařilo se jim netopýra nahnat k oknu a ten následně z místa vyletěl. Celá akce se tak obešla bez újmy na zdraví všech zúčastněných.

23.08.2018

Chvilka nepozornosti a telefon byl pryč
O tom, že nechávat osobní věci bez dozoru se nevyplatí, se včera před osmou hodinou večer přesvědčil padesátiletý muž v ubytovně na ulici Wurmova. Poškozený na místě strážníkům sdělil, že toho večera si odložil na postel v pokoji ubytovny svůj mobilní telefon, který měl v nabíječce a šel si zakouřit do kuřárny. Když se za několik minut vrátil, telefon se zde již nenacházel.

22.08.2018

Klíče zůstaly u auta
Všímavý muž včera v odpoledních hodinách na ulici Ladova kontaktoval strážníky Městské policie Olomouc s tím, že se zde na parkovišti u vozidla značky Citroen nachází svazek klíčů. Strážníkům se na místě nepodařilo kontaktovat žádnou osobu, které by klíče chyběly, a proto byl dán na vozidlo vzkaz, že budou k vyzvednutí na služebně v ulici Kateřinská. Před desátou hodinou večer se na služebnu dostavila čtyřiačtyřicetiletá žena, která prokázala, že je majitelkou nalezených klíčů i dotyčného vozidla a ty jí byly následně předány.